فرهنگی

ساخت وبلاگ

راهنماي خريد پرده :

 

 

nx8x_z1.jpg

 

 

پرده اداري

مسلما براي کساني که در محيط اداري مشغول به کار هستند زيبايي و مرتب بودن محل کار تاثير به سزايي در روحيه آنها مي گذارد چرا که بيشتر وقت روزمره آنها در محل کار سپري ميشود. اگر چنانچه محيط براي تجارت نيز در نظر گرفته شده باشد براي جذب و ورود مشتري بايد از امکانات ويژه تري برخوردار باشد. مبلمان، صندليها، ملزومات اداري و پرده اداري

يکي از مهمترين عناصر زيبايي يک محيط اداري پوشش پنجره توسط يک پرده مناسب اداري و زيبا ميباشد براي انتخاب يک پرده اداري به نکاتي اعم از رنگ دکوراسيون رنگ دکوراسيون و چگونگي استفاده از پرده پرده که براي چه منظوري ميخواهد استفاده قرار گيرد بايد توجه داشت.

براي انتخاب رنگ پرده چنانچه رنگ دکوراسيون از رنگهاي روشن استفاده شده بهتر است رنگ پرده يک پرده از از لوازمي که در محيط استفاده شده تيره تر باشد اين امر باعث زيبايي محيط و نمايان تر شدن بيشتر پرده در محيط ميشود.

نکته ديگر و حائذ اهميت براي انتخاب يک اداري نوع استفاده از آن ميباشد که ميخواهيم براي چه منظوري از اين پرده استفاده نماييم آيا ميخواهيم نو از آن عبور کند يا خير که براي رد نشدن نور به داخل اتاق بايد از پرده هاي ضد نور استفاده نمود و براي تنظيم حرکت پرده و کنترل نور بايد از پرده هاي کرکره اي استفاده نمود.

از پرده کرکره هاي چاپي نيز ميتوان براي متمايزتر شدن محيط اداري بهره برد با چاپ لوگو و يا عکسهايي مرتبط با حيطه شغلي بر روي پرده علاوه بر پوشش پنجره، تبليغ شغل را نيز در آن به همراه دارد.

يک پرده اداري همانطور که از نامش پيداست بايد ظاهري اداري و ساده داشته باشد نظافت و نصب اين پرده ها نيز بايد به سهولت انجام شود.

از نمونه پرده هايي که در ادارات بيشتر استفاده ميشود پرده هاي کرکره اي و پرده زبرا ميباشد اين پرده ها علاوه بر ظاهر اداري و شيک داراي رنگ بندي متنوعي ميباشند که ميتوان با هر محيطي آن را هماهنگ نمود تنظيم نور، حرکت و نظافت اين پرده ها به راحتي قابل انجام ميباشد.

پرده پذيرايي

 

اتاق پذيرايي بخش مهمي از منزل ميباشد که به دليل جمع خانوادگي و دعوت ميهمان بايد نسبت به ساير اتاقها بيشتر مورد توجه قرار گيرد. داشتن يک پرده پذيرايي مناسب ميتواند جلوه خاصي به اتاق دهد که انتخاب آن کار چندان دشواري نميباشد. پرده پذيرايي داراي مدلها و اجناس مختلفي ميباشد که با توجه به سليقه، هزينه، ابعاد پنجره و نوع دکوراسيون اتاق پذيرايي اين مدلها انتخاب و اجرا ميشوند.

با يک سبک ساده و برگزيده ميتوان اتاق پذيرايي را بسيار شيک و برگزيده نمود. با توجه به مدل، نوع پارچه پنجره پذيرايي ميتواند به عنوان مرکز کانوني رمانتيک قرار بگيرد و يک زمينه ظريف و لطيف ايجاد کند و در منزل مورد توجه همگان قرار گيرد.

براي انتخاب رنگ پذيرايي بهتر است از رنگهاي رسمي استفاده نمود رنگهايي مانند کرم، طلايي،سرمه اي، قهوه اي، سياه و به تازگي رنگهايي مانند طوسي و زرد خردلي که به عنوان رنگ دکوريهاي کنار پرده بيشتر استفاده ميشوند و تکميل کننده رنگ دکوراسيون پذيرايي ميباشند.

براي اتاقهاي پذيرايي بزرگ که دکوراسيونشان به صورت سلطنتي ميباشد بهتر است ازپرده هاي والان دار همراه دکوري با پارچه هاي براق و نيمه براق که ظاهري جذاب دارند و با محيط مطابقت دارند استفاده نمود.

براي منازل متوسط و کوچک بهتر است از لوازم دکوراسيون کلاسيک و اسپرت استفاده نمود که حجم کمتري نسبت به لوازم سلطنتي را اشغال ميکند با يک پرده پذيرايي اسپرت يا کلاسيک با رنگ مناسب دکوراسيون ميتوان گرما و لطافت محيط را دو چندان نمود.

براي اينکه پرده پذيرايي نور اتاق را نگيرد ميتوان از تورهاي نازک استفاده نمود و از پرده آستري به عنوان پوشش زيرين براي کور کردن ديد، عايق حرارتي و زيبايي پرده بهره برد و در صورت استفاده از نور ميتوان پرده آستر را توسط چوب پرده هاي اتوماتيک پرده را به کنار کشيد و از نور بيرون به منظور روشنايي محيط استفاده نمود.

پرده اتاق خواب

 

اتاق خواب محيطي براي استراحت روز مره و شبانه ميباشد که بايد امکاناتي براي استراحت در آنجا فراهم شود تا پس از يک خواب آسوده و راحت بتوان به کارهاي روزمره رسيدگي کرد.

يکي از اين عناصر مهم انتخاب يک پرده اتاق خواب مناسب ميباشد رنگ پرده نشان دهنده شخصيت، جنسيت و سن افراد استفاده کننده از اتاق خواب ميتوان رنگ و مدل پرده را انتخاب نمود.

براي انتخاب پارچه به عنوان پرده اتاق خواب  بهتر است از پارچه هاي ضخيم اتفاده که موقع استفاده بتوان مانع عبور نور به اتاق خواب شود تا خواب خوب و لذت بخش را داشته باشيم. اگر چنانچه اتاق داراي نور طبيعي مطلوبي نباشد ميتوان از پارچه هاي روشن و نازک نيز استفاده کرد.

از نمونه پرده هاي اتاق خواب ميتوان به مدل پرده هاي پانچي و پليسه اي اشاره نمود که ظاهر ساده تري نسبت به ساير مدلها را دارد و از نظر زيباي و قيمت بسيار مناسب هستند.

از اجناس پرده اتاق خواب ميتوان به پارچه هاي گوني بافت، هازانهاي چاپي، مخمل و شانل اشاره نمود که ضخامت و تناسب بيشتري نسبت به ساير پارچه ها را دارا ميباشد و بسيار شيک و مناسب به عنوان پوشش پنجره ميباشد.

مدل پرده هاي پانچي پانچي در عين سادگي و زيبايي در حرکت نيز بسيار روان هستند و در هنگام حرکت باز يا بسته جمع نمودن پرده به راحتي قابل انجام ميبشد به علت همين امر پرده هاي پانچي بيشر به عنوان پرده اتاق خواب استفاده ميشود. براي اتاق خواب کودکان بهتر است از پرده هايي با رنگ شاد و روشن انتخاب نمود که تاثير شاد و رحيه بخشي در آنها ميگذارد.

از نمونه پرده هاي اتاق خواب ميتوان به پرده زبرا نيز اشاره نمود که در مدلها و رنگهاي مختلف براي هر سنيني يافت ميشود و ميتوان به راحتي اين نمونه ها را با اتاق ست نمود.

 

منبع شفقنا

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar daneshamoozbartar بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 23 فروردين 1400 ساعت: 17:22

از ديرين ديرين تا دراکولا در فيليمو

داستان انيميشن ديرين ديرين

ديرين ديرين نام يک مجموعه پويانمايي ايراني در ژانر طنز است که با کارگرداني و تصويرگري علي درخشي است که به مشکلات اجتماعي و اقتصادي و زيست محيطي مي پردازد اولين قسمت اين مجموعه مسافرت هاي نوروزي بود. اين مجموعه نخستين بار در نوروز ?? منتشر شد و سريال آن در سال 99 از طريق فيليمو پخش شد. محمدرضا عليمرداني گويندگي تمام قسمت ها و شخصيت هاي اين انيميشن را تا کنون بر عهده داشته است فقط در قسمت هاي رپچه ليدا مومني همراه محمدرضا عليمرداني گويندگي مي کند.

 

درباره کارتون ديرين ديرين

سريال ديرين ديرين به کارگرداني علي درخشي در سال 1399 ساخته شده است. اين سريال محصول کشور ايران و در ژانر انيميشن و کمدي مي‌باشد. .

موضوعات اين انيميشن بر خلاف وب سري‌‌هاي قبلي که رويکرد انتقادي و فرهنگ‌سازي داشته است، به دليل افزايش زمان هر قسمت بسيار متنوع، قصه‌گو و فانتزي است؛ به گونه‌اي که قصه‏‌هاي فانتزي از دل «ديرين ديرين» بيرون آمده‏‌اند و کشش و ريتم خاصي را در قصه ايجاد کرده‏‌اند.

jmkw_z1.jpg

شعار تبليغاتي اين مجموعه «احمقانه‌ترين سريال تاريخ ايران » است و صداپيشگي تمامي شخصيت‌ها و‌کاراکترهاي اين انيميشن را محمدرضا عليمرداني برعهده دارد. همچنين آيدين سيار سريع يکي از نويسندگان و سلمان طاهري کارگردان هنري اين سريال مي‌باشند.

سريال «ديرين ديرين» که محصول استوديو انيميشن نسل انديشه سبز است، اولين سريال انيميشن ايراني است که ويژه نمايش در رسانه‌هاي ديجيتال ساخته شده و از سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير ( ساترا) مجوز ساخت و انتشار دريافت کرده است.‌

            داستان سريال دراکولا

«دراکولا» يا «هيولا 2»، فصل دوم سريال جذاب، پربيننده و پرطرفدار سريال «هيولا» است که «امير برادران» نويسندگي و «مهران مديري» کارگرداني و تهيه کنندگي آن را برعهده داشته اند. در کنار کارگرداني، «مهران مديري» حضور درخشاني به عنوان «بازيگر نقش اول مرد» سريال دراکولا نيز داشته است و بازيگران مطرح ديگري از جمله «ويشکا آسايش»، «محمد بحراني»، «سيما تيرانداز»، «نيما شعبان نژاد»، «گلاره عباسي»، «انديشه فولادوند» و «بهنام تشکر» در اين مجموعه به نقش آفريني پرداخته اند. سريال هيولا که با طرح کردن مسائلي همچون مفاسد اقتصادي، اختلاس و سوءاستفاده صاحبان منسب از قدرت توانست رکورد بازديد در فيليمو را بزند، موفق به کسب جوايز زيادي همچون «بهترين سريال سال»، «بهترين کارگرداني» و «بهترين فيلمنامه» از بيستمين دوره «جشن حافظ» نيز شد و لقب يکي از محبوب ترين سريال هاي «فيليمو» را از آن خود کرد. دراکولا که يکي از سريال هاي ويژه نوروز 1400 فيليموست، داستان خانواده ثروتمند و بانفوذ «کامروا» را روايت مي کند. کامران کامروا، همسرش ژاله و پسرشان در دنيايي مملوء از ثروت و تجمل زندگي مي کنند. آنها آنقدر غرق در ثروت و رفاه هستند که کوچکترين درکي از زندگي و شرايط طبقات ديگر و بالاخص طبقه فرودست جامعه ندارند! اما ناگهان، زندگي سراسر خوشبختي آنها با وقوع اتفاقي شوکه کننده از هم فرو مي پاشد و مقدمه اي بر اتفاقات پسين سريال مي شود.

درباره سريال دراکولا

سريال دراکولا به کارگرداني مهران مديري در سال 1399 ساخته شده است. اين سريال محصول کشور ايران و در ژانر کمدي و خانوادگي مي‌باشد. در اين سريال ويشکا آسايش، احسان اماني، محمد بحراني، سيما تيرانداز، بهنام تشکر، گلاره دربندي، مرتضي زارع، شکيلا سماواتي، نيما شعبان نژاد، گلاره عباسي، انديشه فولادوند، مهران مديري، مرجان مومني، فرنوش نيک انديش , حامد وکيلي به هنرمندي پرداخته‌اند.

سريال نمايش خانگي دراکولا

مهران مديري بعد از پروژه موفق هيولا سريال ديگري در شبکه نمايش خانگي ارائه کرده که در نوروز 1400 نمايش داده مي‌شوددراکولا  در واقع ادامه هيولا درژانر کمدي بوده و بازهم به موضوع پول شويي مي‌پردازد. در اين سريال با بازي خوب ويشکا آسايش، محمد بحراني، سيما تيرانداز و بهنام تشکر روبه رو هستيم.


 

سريال مردم معمولي

يکي ديگر از سريال‌هايي که قرار است در نوروز امسال در فيليمو شاهد آن باشيم سريال مردم معمولي به کارگرداني رامبد جوان است و ما در اين سريال قرار است تصوير جديدي از دو فرد افغان مشاهده کنيم. در واقع محوريت سريال مشکلات زن و شوهر افغان است که داراي يک کافه گالري هستند. به گفته رامبد جوان با سريال شلوغ و پربازيگري روبه رو هستيم.

اگر طرفدار فيلم‌هاي خارجي هستيد فيليمو را از دست ندهيد در اين پلت فرم حتي سريال‌هاي خارجي از قبيل سريال کره‌اي “ماه در آغوش خورشيد” با بازي کيم سوهيون و سريال “قيام عثمان” محصول 2019 محصول کشورترکيه به کارگرداني فتحي بايرام و بازي بوراک اوزچيويت و نورتين سونمز اشاره کرد. البته سريال‌هاي ديگري چون “از غروب تا طلوع” با ژانر اکشن پليسي معمايي و کارگرداني رابرت رودريگز و سريال “اش در برابر شيطان مرده” که محصول کشور آمريکا با ژانراکشن علمي تخيلي است و چندين فيلم سينمايي و سريال برون مرزي جذاب ديگر را مي‌توانيد در اين پلترم تماشا کنيد.

 

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar daneshamoozbartar بازدید : 164 تاريخ : يکشنبه 22 فروردين 1400 ساعت: 5:13

از ديرين ديرين تا دراکولا در فيليمو

داستان انيميشن ديرين ديرين

ديرين ديرين نام يک مجموعه پويانمايي ايراني در ژانر طنز است که با کارگرداني و تصويرگري علي درخشي است که به مشکلات اجتماعي و اقتصادي و زيست محيطي مي پردازد اولين قسمت اين مجموعه مسافرت هاي نوروزي بود. اين مجموعه نخستين بار در نوروز ?? منتشر شد و سريال آن در سال 99 از طريق فيليمو پخش شد. محمدرضا عليمرداني گويندگي تمام قسمت ها و شخصيت هاي اين انيميشن را تا کنون بر عهده داشته است فقط در قسمت هاي رپچه ليدا مومني همراه محمدرضا عليمرداني گويندگي مي کند.

 

درباره کارتون ديرين ديرين

سريال ديرين ديرين به کارگرداني علي درخشي در سال 1399 ساخته شده است. اين سريال محصول کشور ايران و در ژانر انيميشن و کمدي مي‌باشد. .

موضوعات اين انيميشن بر خلاف وب سري‌‌هاي قبلي که رويکرد انتقادي و فرهنگ‌سازي داشته است، به دليل افزايش زمان هر قسمت بسيار متنوع، قصه‌گو و فانتزي است؛ به گونه‌اي که قصه‏‌هاي فانتزي از دل «ديرين ديرين» بيرون آمده‏‌اند و کشش و ريتم خاصي را در قصه ايجاد کرده‏‌اند.

jmkw_z1.jpg

شعار تبليغاتي اين مجموعه «احمقانه‌ترين سريال تاريخ ايران » است و صداپيشگي تمامي شخصيت‌ها و‌کاراکترهاي اين انيميشن را محمدرضا عليمرداني برعهده دارد. همچنين آيدين سيار سريع يکي از نويسندگان و سلمان طاهري کارگردان هنري اين سريال مي‌باشند.

سريال «ديرين ديرين» که محصول استوديو انيميشن نسل انديشه سبز است، اولين سريال انيميشن ايراني است که ويژه نمايش در رسانه‌هاي ديجيتال ساخته شده و از سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير ( ساترا) مجوز ساخت و انتشار دريافت کرده است.‌

            داستان سريال دراکولا

«دراکولا» يا «هيولا 2»، فصل دوم سريال جذاب، پربيننده و پرطرفدار سريال «هيولا» است که «امير برادران» نويسندگي و «مهران مديري» کارگرداني و تهيه کنندگي آن را برعهده داشته اند. در کنار کارگرداني، «مهران مديري» حضور درخشاني به عنوان «بازيگر نقش اول مرد» سريال دراکولا نيز داشته است و بازيگران مطرح ديگري از جمله «ويشکا آسايش»، «محمد بحراني»، «سيما تيرانداز»، «نيما شعبان نژاد»، «گلاره عباسي»، «انديشه فولادوند» و «بهنام تشکر» در اين مجموعه به نقش آفريني پرداخته اند. سريال هيولا که با طرح کردن مسائلي همچون مفاسد اقتصادي، اختلاس و سوءاستفاده صاحبان منسب از قدرت توانست رکورد بازديد در فيليمو را بزند، موفق به کسب جوايز زيادي همچون «بهترين سريال سال»، «بهترين کارگرداني» و «بهترين فيلمنامه» از بيستمين دوره «جشن حافظ» نيز شد و لقب يکي از محبوب ترين سريال هاي «فيليمو» را از آن خود کرد. دراکولا که يکي از سريال هاي ويژه نوروز 1400 فيليموست، داستان خانواده ثروتمند و بانفوذ «کامروا» را روايت مي کند. کامران کامروا، همسرش ژاله و پسرشان در دنيايي مملوء از ثروت و تجمل زندگي مي کنند. آنها آنقدر غرق در ثروت و رفاه هستند که کوچکترين درکي از زندگي و شرايط طبقات ديگر و بالاخص طبقه فرودست جامعه ندارند! اما ناگهان، زندگي سراسر خوشبختي آنها با وقوع اتفاقي شوکه کننده از هم فرو مي پاشد و مقدمه اي بر اتفاقات پسين سريال مي شود.

درباره سريال دراکولا

سريال دراکولا به کارگرداني مهران مديري در سال 1399 ساخته شده است. اين سريال محصول کشور ايران و در ژانر کمدي و خانوادگي مي‌باشد. در اين سريال ويشکا آسايش، احسان اماني، محمد بحراني، سيما تيرانداز، بهنام تشکر، گلاره دربندي، مرتضي زارع، شکيلا سماواتي، نيما شعبان نژاد، گلاره عباسي، انديشه فولادوند، مهران مديري، مرجان مومني، فرنوش نيک انديش , حامد وکيلي به هنرمندي پرداخته‌اند.

سريال نمايش خانگي دراکولا

مهران مديري بعد از پروژه موفق هيولا سريال ديگري در شبکه نمايش خانگي ارائه کرده که در نوروز 1400 نمايش داده مي‌شوددراکولا  در واقع ادامه هيولا درژانر کمدي بوده و بازهم به موضوع پول شويي مي‌پردازد. در اين سريال با بازي خوب ويشکا آسايش، محمد بحراني، سيما تيرانداز و بهنام تشکر روبه رو هستيم.


 

سريال مردم معمولي

يکي ديگر از سريال‌هايي که قرار است در نوروز امسال در فيليمو شاهد آن باشيم سريال مردم معمولي به کارگرداني رامبد جوان است و ما در اين سريال قرار است تصوير جديدي از دو فرد افغان مشاهده کنيم. در واقع محوريت سريال مشکلات زن و شوهر افغان است که داراي يک کافه گالري هستند. به گفته رامبد جوان با سريال شلوغ و پربازيگري روبه رو هستيم.

اگر طرفدار فيلم‌هاي خارجي هستيد فيليمو را از دست ندهيد در اين پلت فرم حتي سريال‌هاي خارجي از قبيل سريال کره‌اي “ماه در آغوش خورشيد” با بازي کيم سوهيون و سريال “قيام عثمان” محصول 2019 محصول کشورترکيه به کارگرداني فتحي بايرام و بازي بوراک اوزچيويت و نورتين سونمز اشاره کرد. البته سريال‌هاي ديگري چون “از غروب تا طلوع” با ژانر اکشن پليسي معمايي و کارگرداني رابرت رودريگز و سريال “اش در برابر شيطان مرده” که محصول کشور آمريکا با ژانراکشن علمي تخيلي است و چندين فيلم سينمايي و سريال برون مرزي جذاب ديگر را مي‌توانيد در اين پلترم تماشا کنيد.

 

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar daneshamoozbartar بازدید : 148 تاريخ : يکشنبه 22 فروردين 1400 ساعت: 4:28

نقش تصاوير در طراحي سايت

تصاوير بخش بسيار مهمي از قسمت قابل نمايش از هر وب سايت را تشکيل مي دهند و ميزان حجم , کيفيت , و نوع آنها تاثير قابل ملاحظه اي در استاندارد بودن و جذابيت هر چه بيشتر يک طراحي سايت دارد.
در اينجا سه فرمت اصلي تصاوير مورد استقاده در طراحي سايت و نحوه و زمان استفاده از هر کدام را بررسي مي کنيم.

1 . فرمت GIF
اين فرمت مشخص کننده? تصاوير گرافيکي ثابت يا متحرک است. اين نام کوتاه شده Graphics Interchange Format که مفهوم لغوي آن در زبان فارسي قالب مبادله? گرافيک است. اين قالب گرافيکي توسط شرکت CompuServe در سال ???? ميلادي معرفي شده است و امروزه به طور گسترده در وب مورد استفاده قرار ميگيرد.
در اين فرمت تصويري از تکنيک LZW (Lempel-Ziv-Welch) براي فشرده سازي تصاوير استفاده مي شود که يک تکنيک فشرده سازي ( Lossless compression ) است.تعداد رنگ هاي مورد استفاده در اين فرمت با توجه به ? bit بودن آن ??? رنگ است که يک بازه رنگ نسبتا محدود براي استفاده در اختيار شما قرار ميدهد .اين ??? رنگ از يک محدوده رنگ بزرگتر (?? bits: 8 red, 8 green, 8 blue) با ??,???,??? رنگ انتخاب مي شود. ( با توجه به ترکيب رنگ و نوع تصوير ) به دليل محدوديت تعداد رنگ ها ازاين فرمت براي تصاويري با تعداد رنگ کمتر از ??? استفاده ميشود .براي تصاوير ديجيتال و يا تصاوير داراي Gradiant از اين فرمت استفاده نکنيد . زيرا به دليل محدوديت تعداد رنگها باعث کم کيفيت و نامرتب شدن تصاوير شما خواهد شد.
اين فرمت براي تصاويرخطي ، عناصر با لبه هاي تيز و تعداد رنگ محدود بسيار مناسب است . ( مانند لوگوهايي با چند رنگ و لبه هاي تيز، خطوط و نمودارها )
يکي از قابليت هاي مهم اين فرمت تصويري قابليت ساخت تصاوير متحرک است. مي توانيد با استفاده از نرم افزارهاي ويرايش تصاوير مانند Photoshop و يا نرم افزارهايي که براي ساخت تصاوير متحرک با فرمت GIF برنامه ريزي شده اند ، براي ساخت تصاوير متحرک ساده خود استفاده کنيد. ( Animated gif )

طراحي سايت وردپرس      طراحي پورتال

2 . فرمت JPG
استاندارد مورد استفاده براي فشرده سازي تصاوير که نام آن ، کوتاه شده Joint Photographic Experts Group ، نام سازمان ايجاد کننده اين استاندارد در سال ???? است.
از اين استاندارد بيشتر براي ذخيره سازي تصاوير ديجيتال و تصاويري که با استفاده از دوربين هاي عکاسي گرفته شده است ( که داراي ميليونها رنگ هستند ) استفاده مي شود. اين استاندارد به شما اجازه ميدهد با مقداري تغيير در خصوصيات به حجم مناسبي براي انتشار در محيط طراحي سايت برسيد.تکنيک فشرده سازي تصاوير در اين فرمت ( Lossy Compression ) است به اين معني که پس از تغيير خصوصيات براي فشرده سازي تصاوير ، کيفيت گذشته تصاوير از دست خواهد رفت و به کيفيت پايين تري از تصاوير خواهيم رسيد بنا براين در تغيير خصوصيات با استفاده از اين استاندارد دقت نمائيد. در استفاده از اين استاندارد براي تصاويري همراه با متن ، الگوها و سطوح با لبه هاي تيز بسيار دقت کنيد . زيرا کم کردن خصوصيات به ميزان زياد باعث بهم ريختگي در لبه هاي متن و سطوح ميشود.
با کمي تمرين و تجربه ميزان مناسب تغيير در اين خصوصيات را درک خواهيد کرد و مي توانيد به طور مناسب از آن استفاده نمائيد.ميتوانيد از نرم افزارهاي ويرايش تصاوير مانند Photoshop ( گزينه Save for web در منوي File ) براي تغيير در خصوصيات تصاوير استفاده نمائيد. طراحي سايت فروشگاهي       شرکت طراحي وب سايت


3 . فرمت PNG
نام آن کوتاه شده کلمه Portable Network Graphics است که در سال ???? به عنوان جايگزيني پيشرفته تر و مناسب براي GIF (Graphics Interchange Format) به وجود آمد.
PNG
از محدوده رنگ ??-bit RGB or 32-bit RGBA و همچنين Grayscale ( همراه و يا بدون alpha channel ) پشتيباني مي کند.PNG فرمتي است که براي انتشار در محيط وب به وجود آمده است و براي کارهاي چاپي مورد استفاده قرار نمي گيرد و به همين دليل از محدوده رنگ فايلهاي چاپي نيز ( CMYK ) پشتيباني نمي کند. يکي از خصوصيات جذاب اين فرمت تصوير براي طراحان و توسعه دهندگان وب خاصيت alpha channel آن مي باشد که موجب ايجاد تصاوير Transparent ( زمينه شفاف ) مي شود.
از ديگر خصوصيات موجود در فرمت هاي GIF و PNG (Lossless compression ) از دست ندادن کيفيت ظاهري پس از فشرده سازي تصوير است ( بر خلاف استاندارد JPEG )
در فرمت PNG از تکنولوژي ( ZLib ) براي فشرده سازي تصاوير استفاده ميشود که کارآمد تر از تکنيک فشرده سازي در GIF است (LZW ) دو نوع متفاوت از فرمت PNG با کيفيت متفاوت در صفحات وب مورد استفاده قرار ميگيرند.
PNG8 (8-bit)
ازنظر محدوديت رنگ مانند .gif است (??? رنگ حداکثر) ، اما ميتوان از خاصيت alpha channel آنها براي ايجاد تصاوير شفاف استفاده نمود.
PNG24 (24-bit)
اجازه استفاده از بازه بيشتري از رنگ ها را به شما ميدهد.
متاسفانه در حال حاضر تعدادي از مرورگرها به صورت کامل و مناسب از اين فرمت تصوير پشتيباني نمي کنند و اين موضوع مشکلات بسياري را براي طراحان وب به وجود آورده است. اما استفاده از اين فرمت کاملا جايگاه خود را پيدا نموده است و در نهايت تمامي مرورگرها مجبور به پشتيباني از اين فرمت خواهند شد . البته راه هاي خاصي براي نمايش صحيح اين فرمت در مرورگرهاي قديمي که از اين فرمت پشتيباني نميکنند وجود دارد.
استفاده از اين فرمت براي ذخيره سازي تصاويري با کيفيت بالا و اندازه کوچک بسيار مناسب است . مانند لوگوهايي با تعداد رنگ زياد و لبه هاي گرد ، يا آيکون ها در سايز هاي کوچک .
بهينه سازي تصاوير براي انتشار در محيط وب
در اينجا سعي خواهيم کرد به طور عملي تفاوت ما بين فرمت تصاوير و نحوه کار با آنها را توضيح دهيم. براي اين کار ما از نرم افزار فتوشاپ استفاده خواهيم کرد و در زير مراحل انجام کار را ملاحظه مي کنيد.
پس از باز کردن تصوير مورد نظر در محيط فتوشاپ از منوي file گزينه Save For Web را انتخاب نمائيد.
پس از باز شدن پنجره مخصوص براي ذخيره تصاوير براي انتشار در محيط وب فرمت تصوير مورد نظر را انتخاب نمائيد.
به طور مثال براي فرمت JPG مي توانيد با افزايش يا کاهش درصد کيفيت به حجم و کيفيت مورد نظر خود برسيد
در تصوير بالا ، ذخيره سازي تصاوير با استفاده از درصد کيفيت هاي مختلف را ملاحظه مي فرمائيد.
تفاوت در ذخير سازي با استفاده از دو فرمت GIF و JPG
ملاحظه مي کنيد که پس از ذخيره سازي با استفاده از فرمت PNG سايز تصوير بدون تغيير چشمگيري در کيفيت تصوير افزايش پيدا کرده است. بهترين گزينه مي تواند فرمت JPG با کيفيت ?? درصد باشد
با استناد به تصوير بالا ملاحظه ميکنيد که فرمت GIF براي ذخيره سازي تصاويري شامل نوشته ها و خطوط صاف بهتر از JPG عمل ميکند. هزينه طراحي سايت     


در تصاوير بالا تفاوت ميان تصاوير با پس زمينه هاي شفاف را در فرمت هاي مختلف ملاحظه مي فرمائيد. همانطور که ملاحظه مي کنيد براي ذخيره تصاوير با پس زمينه شفاف بهترين گزينه مي تواند PNG 24bit باشد . در مورد تصاويري با لبه هاي گرد و پس زمينه شفاف مي توان از فرمت هاي GIF و PNG 8 bit هم استفاده نمود .

  1. https://web24.blogiran.net/Post/13/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  2. https://web-oline.blogiran.net/Post/13/Sports-site-design.html
  3. https://web-oline.blogiran.net/Post/19/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  4. https://web-oline.blogiran.net/Post/17/Car-site-design--car-show-site-design.html
  5. https://web-oline.blogiran.net/Post/15/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  6. https://tejarat-farda.blogiran.net/Post/12/Sports-site-design.html
  7. https://tejarat-farda.blogiran.net/Post/18/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  8. https://tejarat-farda.blogiran.net/Post/16/Car-site-design--car-show-site-design.html
  9. https://tejarat-farda.blogiran.net/Post/14/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  10. http://iran-electronic.royablog.ir/post/18/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A
  11. http://iran-electronic.royablog.ir/post/16/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86
  12. http://iran-electronic.royablog.ir/post/14/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AF
  13. http://iran-electronic.royablog.ir/post/12/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%8A
  14. http://tehran-electronic.royablog.ir/post/19/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A
  15. http://tehran-electronic.royablog.ir/post/17/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86
  16. http://tehran-electronic.royablog.ir/post/15/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AF
  17. http://tehran-electronic.royablog.ir/post/13/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%D9%8A
  18. http://sam-electronic.royablog.ir/post/16/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%D9%8A
  19. http://sam-electronic.royablog.ir/post/14/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%86%D9%85%D8%A7%D9%8A%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87+%D9%85%D8%A7%D8%B4%D9%8A%D9%86
  20. http://sam-electronic.royablog.ir/post/12/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D9%8A+%D8%B3%D8%A7%D9%8A%D8%AA+%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%B2+%D8%AE%D8%B1%D9%8A%D8%AF

 

 

فرهنگی...
ما را در سایت فرهنگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar daneshamoozbartar بازدید : 166 تاريخ : جمعه 13 فروردين 1400 ساعت: 0:45

لینک دوستان

خبرنامه